Προς τον Περιφερειακό Διευθυντή της ΔΕΗ
κ. Σπύρο Μυλωνά
ΕΝΤΑΥΘΑ
Κύριε Διευθυντά,
Στον Σύλλογό μας έχουν κατατεθεί εκατοντάδες εξοφλητικές αποδείξεις για τα ποσά που αφορούν το λογαριασμό του ρεύματος, τα Δημοτικά τέλη και την ΕΡΤ, εξαιρουμένου του χαρατσιού (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.).
Ο Ε.&Ε.Σ.Π. πρωτοστάτησε και πρωτοστατεί στο όλο θέμα συμπαραστεκόμενος σε όσους δεν μπορούν να ανταποκριθούν ή δεν θέλουν να υποκύψουν σε εκβιασμούς και φοροληστρικές επιδρομές.
Ομόφωνα οι φορείς της πόλης, ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο καταδίκασαν την επιβολή του «χαρατσιού» και δηλώσαν έμπρακτη συμπαράσταση σε όσους το αυταρχικό κράτος προσπαθεί να στερήσει το κοινωνικό αγαθό το ρεύμα.
Παράλληλα σε μια δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία επιχειρήσεις ή καταναλωτές βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να μην μπορούν να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς τους.
Η ΔΕΗ απειλεί με διακοπή αντί να συνδιαλέγει με τους φορείς μη αντιλαμβανόμενη τους καιρούς που διανύουμε.
Αλήθεια τι θα κερδίσετε αν διακόψετε το ρεύμα από μία επιχείρηση που δίνει καθημερινά μάχη επιβίωσης; Το κλείσιμό της τι θα φέρει στα ταμεία της ΔΕΗ; Προς τι η εκδικητικότητα;
Επανερχόμενοι στο «χαράτσι», ή Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
Σας δηλώνουμε ότι η διαμαρτυρία μας συνίσταται ότι:
1. ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΣ ΟΧΙ «ΤΕΛΟΣ»
Ο προορισμός των εσόδων, που θα εισπραχθούν από την επιβολή του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε, εντοπίζεται στην εξυπηρέτηση δημοσιονομικών στόχων, μη άμεσα συναρτόμενων με την παροχή κάποιας ειδικής ωφελείας στους ιδιοκτήτες των ακινήτων,
η οποία συνιστά αναντίρρητα φόρο επί της περιουσίας και όχι «τέλος».
2. ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. δεν πρέπει να αξιολογηθεί κατά τρόπο αυτόνομο, αλλά συνδυαστικώς και συνολικώς, ήτοι σε συνάρτηση με τις συνολικές φορολογικές επιβαρύνσεις της ακίνητης περιουσίας, που δημιουργούν υπέρμετρη φορολογική πίεση σε αυτή,
απειλούσα την ιδία την ουσία της και καταλήγουσα, ουσιαστικώς, σε σταδιακή δήμευση αυτής. Κατά
- 2 -
τον τρόπο δε αυτό, σημειώνεται παραβίαση των διατάξεων των άρθρων 17 του Συντάγματος και 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α..
3. Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΒΑΣΗ ΔΕΝ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΝΟΜΟ
Η φορολογική βάση του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. δεν καθορίζεται ευθέως από τον Νόμο, αλλά κατά παραπομπή στη μέθοδο υπολογισμού, την οποία χρησιμοποιεί η Δ.Ε.Η. και, κατ’ επέκταση, οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος για το Τ.Α.Π.
με αποτέλεσμα να παραβιάζονται οι συνταγματικές διατάξεις του άρθρου 78§§1,4 .
4. Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
Η βεβαίωση, όσο και η είσπραξη του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. ανατίθεται στη Δ.Ε.Η. και στους λοιπούς εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Μάλιστα, ρητώς χορηγείται στα ανωτέρω πρόσωπα το δικαίωμα, σε περίπτωση μη καταβολής του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.,
να προβούν σε διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος. Κατά τον τρόπο, όμως, αυτό μια κατ’ εξοχήν έκφανση της δημοσίας εξουσίας και της κρατικής κυριαρχίας, όπως είναι η βεβαίωση και είσπραξη ενός φόρου επί του κεφαλαίου,
ανατίθεται σε ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες, που ουδόλως συνιστούν, ασφαλώς, όργανα της εκτελεστικής εξουσίας, κατά πρόδηλη παραβίαση των διατάξεων των άρθρων 26§2 και 1§3 του Συντάγματος, συνδυαστικώς ερμηνευομένων.
5. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. επιβάλλεται αδιακρίτως σε όλους τους ιδιοκτήτες «δομημένων επιφανειών», χωρίς να συνεκτιμά περαιτέρω ουσιώδεις παράγοντες, που προσδιορίζουν την αληθινή φοροδοτική τους ικανότητα. δεν λαμβάνει καθ’ όλου υπ’ όψιν την παραγωγή
ή όχι εισοδήματος από την ακίνητη αυτή ιδιοκτησία και, περαιτέρω, το ύψος του εισοδήματος αυτού.
6. ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΝΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΓΑΘΟΥ
Επαπειλείται, - χωρίς, μάλιστα, να προβλέπεται τούτο στον Κ.Ε.Δ.Ε., υπό τη μορφή αναγκαστικού μέτρου εισπράξεως – η διακοπή της παροχής ενός κοινωνικού αγαθού, προκειμένου να επιτευχθεί ο εξαναγκασμός του φορολογουμένου να συμμορφωθεί
προς την υποχρέωση καταβολής του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε, με αποτέλεσμα να θίγεται ουσιωδώς ο ίδιος ο πυρήνας της διατάξεως του άρθρου 2§1 του Συντάγματος.
7. ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Επιφέρεται συνταγματικώς ανεπίτρεπτη επέμβαση της Πολιτείας στον συμβατικό δεσμό μεταξύ των ανωνύμων εταιρειών, που παρέχουν το ηλεκτρικό ρεύμα, και των αντισυμβαλλομένων τους ιδιωτών.
- 3 -
8. ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Η επιβολή του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. άνευ οποιασδήποτε συναρτήσεώς του είτε με το παραγόμενο εκ της ιδιοκτησίας αυτής εισόδημα είτε με το εν γένει αποκτώμενο εισόδημα του φορολογουμένου, συνιστά, κατ’ ουσίαν, θέσπιση τεκμηρίου. Έτσι, όμως,
δεν προσβάλλεται μόνο η αρχή της φορολογικής ισότητας υπό την έννοια της απαιτήσεως φορολογήσεως με βάση την πραγματική φοροδοτική ικανότητα, αλλά και το δικαίωμα δικαστικής προστασίας (άρθρο 20§1 Συντ. και άρθρο 6§1 Ε.Σ.Δ.Α.),
λόγω της καθιερώσεως του αμάχητου αυτού τεκμηρίου.
Επειδή θεωρούμε τον φόρο αυτό εντελώς άδικο και παράνομο.
Επειδή έχουμε πραγματική και αντικειμενική αδυναμία, δηλαδή σοβαρή οικονομική δυσπραγία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και αδυνατούμε.
Επειδή άπαντες από εμάς, άλλοι εργαζόμενοι, άλλοι συνταξιούχοι, άλλοι αυτοαπασχολούμενοι, άλλοι άνεργοι, βιώνουμε την ίδια δραματική ανατροπή του οικογενειακού μας προγραμματισμού και δεν μπορούμε να καλύψουμε βασικές ανάγκες
των οικογενειών μας λόγω των μειώσεων και περικοπών στους μισθούς και στις συντάξεις μας, των απολύσεων από την εργασία μας και της δραματικής πτώσης του τζίρου των επιχειρήσεών μας, η οποία επέφερε σε άλλους από εμάς διακοπή
δραστηριότητας και άλλους μας έχει οδηγήσει προς την ίδια επιλογή
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΓΟΥΣ
ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΘΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΒΛΗΘΕΝ ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ (ΦΟΡΟ)
Μετά τιμή
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γεώργιος Ρώρος Νικόλαος Στριφτούλιας