Τηλ.: +30 2610 273 257, 2610 223 740
Fax:  +30 2610 223 740
Email: eesp@otenet.gr

Πλατεία Γεωργίου Α' 25
Πάτρα, 26221, Ελλάδα
    

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Πάτρα, 8/5/2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συμμετοχή του ΕΕΣΠ στην ημερίδα «Κυκλοφοριακό στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας»

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7 Μαΐου 2018 με πρωτοβουλία του Δήμου Πατρέων, η ημερίδα με θέμα «Κυκλοφοριακό στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας».

Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, Γιώργος Ρώρος, ανέφερε την ιστορική σύνδεση του εμπορικού κέντρου με το εμπόριο, τονίζοντας ότι από την εποχή του Καποδίστρια η μελέτη του Βούλγαρη προέβλεπε δενδροφυτευμένο το παραλιακό μέτωπο, τη διαμόρφωση της πόλης «πύλης» προς τη Δύση αλλά και την ανάπτυξη του εμπορίου με την εξαγωγή του «μαύρου χρυσού». Το ιστορικό κέντρο της πόλης είναι λοιπόν άρρηκτα δεμένο με το εμπόριο, επομένως αναφερόμαστε στο Ιστορικό Εμπορικό Κέντρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Δημαρχείο ήταν σπίτι εμπόρου.

Απαντώντας έμμεσα σε όσους επικρίνουν ότι το κυκλοφοριακό χάος το δημιουργούν οι έμποροι, έθεσε το ερώτημα γιατί τη Δευτέρα και την Τετάρτη που είναι κλειστά τα καταστήματα υπάρχει διπλοπαρκάρισμα; Αναφέρθηκε σε σειρά αστοχιών και γονατογραφιών που επενδύθηκαν με το περιτύλιγμα της μελέτης αντιδρόμησης της Ερμού, πεζοδρόμησης της Ρήγα Φερραίου κλπ χωρίς συνολικό σχεδιασμό (αέρας, εκδίωξη εμπορικών καταστημάτων) και προέβη σε ερωτήματα που όχι μόνο δεν έχουν απαντηθεί αλλά δεν έχουν καν προβλεφθεί.

  • Οκτώ αστικές γραμμές διασχίζουν την πόλη. Υπάρχει νέος σχεδιασμός για τα λεωφορεία; Το Νο 2 και το Νο 3 ακολουθούν την ίδια πορεία από Ιεροθέου και μετά το ίδιο το Νο 5 για τις νότιες συνοικίες, επιβαρύνοντας το κυκλοφοριακό, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει σταθμός μεταφόρτωσης π.χ. στην Ελ. Βενιζέλου. Αν συνεχίσουν με τον ίδιο σχεδιασμό είτε αλλάξει φορά είτε δεν αλλάξει το πρόβλημα θα παραμένει το ίδιο.

  • Οι θέσεις πάρκινγκ που θα καταργηθούν στις οδούς Μαιζώνος, Κορίνθου, Κανακάρη, και στο Λιμάνι, οι οποίες είναι πλέον των χιλίων, με τι θα αντικατασταθούν;
  • Οι λαϊκές αγορές θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους στο κέντρο της πόλης;
  • Ο προαστιακός θα επεκταθεί στις νότιες συνοικίες (Καμίνια, Κ. Αχαΐα, Άραξο);
  • Η Ερμού και άλλες οδοί θα αλλάξουν φορά;

Τέλος, χαρακτηριστικά είπε ότι με 5 κιλά κίτρινη μπογιά και ροζ «χαρτάκια» δεν λύνεται το κυκλοφοριακό. Για τους παραπάνω λόγους προτείνεται:

  1. Να δοθεί η μικρή περιμετρική στην κυκλοφορία και να εξετατούν τα νέα δεδομένα.
  2. Να εκπονηθεί μελέτη κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων που τυχόν θα προκύψουν από τις αλλαγές.
  3. Η όποια μελέτη να περιλαμβάνει συνολικό σχεδιασμό (συγκοινωνίες, τρένο κλπ)
  4. Αν προκύψουν αλλαγές να δοθούν αντισταθμιστικά μέτρα στους δρόμους που θα πάρουν το κυκλοφοριακό φορτίο.

Εκ του Συλλόγου

*Σας επισυνάπτουμε αναλυτικά τις θέσεις του ΕΕΣΠ όπως κατατέθηκαν στην γραμματεία της Ημερίδας.

© 2016 Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών - ΕΕΣΠ. All Rights Reserved. Designed By Dynacomp S.A.

Search